Legepladser, cykler og cykelservice fra BOS

Salgs- og leveringsbetingelser

Denne webshop er kun beregnet til handel mellem B2B og B2G
Dvs. handel mellem en Bos A/S og en anden virksom eller mellem Bos A/S og en offentlig instans. Hvis du som privat kunde ønsker at handle med Bos A/S skal du tage direkte kontakt til os via telefon eller mail. Dvs. ingen privat salg via webshoppen.

Generelle oplysninger
Bos A/S
CVR. nr. 28861435
Mallevej 3
9681 Ranum
kontor@bos-as.dk
Tlf. 73 64 63 20

Nedenstående salgs- og leveringsbestemmelser gælder for alle leverancer fra Bos A/S (Både varer bestilt via webshoppen www.bos-as.dk og bestilling via kontoret eller via vores konsulenter) Salgs- og leveringsbestemmelserne gælder i de tilfælde, hvor der ikke er  indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og Bos A/S.

Salgs- og leveringsbestemmelserne er gældende fra 1. Januar 2021.

Priser & Betaling
Alle priser er angivet i danske kroner ex. moms. Fragtpriserne er ligeledes angivet i danske kroner ex. moms. Regningen pålægges 25% moms. Der er mulighed for at betalingen kan gennemføres via EAN nummer eller få tilsendt en faktura.

Bos A/S har differentierede betalingsbetingelser til varierende kundetyper:
Private kunder har forudbetaling (kun direkte salg til private, ingen salg til private via webshoppen) .
Erhvervskunder har 14 dage netto.
Offentlige kunder har 30 dage netto.

Forsendelsesomkostninger betales af kunden, medmindre andet skrifteligt er aftalt.
Fragtprisen som opgives på ordrebekræftelsen, er gældende for levering i hele Danmark, dog ikke øer uden fast broforbindelse, medmindre varen kan sendes med alm. pakkepost, uden yderligere fragtomkostninger.

Leveringstidspunkt & Transport
Levering af varer fra Bos A/S anses for ske, når kunden har fået varen udleveret. Bestillingerne sendes med fragtmand, hvis ikke andet er aftalt mellem køber og Bos A/S. Når varen leveres af Bos A/S ansatte, har Bos A/S det fulde ansvar for, at varen bliver leveret intakt. Når varen bliver leveret af anden fragtmand, har denne ansvaret for, at varen leveres intakt. Det er muligt selv at afhente nogle af varerne i enten 9681 Ranum (institutionskøretøjer) eller 4622 Havdrup (legepladselementer) efter nærmere aftale.
Leveringstiden på institutionskøretøjer er typisk 1-2 uger.
Leverringstiden på legepladselementer er typisk 6 uger.
Leveringstiden kan være længere i forbindelse med sommerferie og jul. Spørg gerne på leveringstiden, ofte kan vi sende varerne hurtigere.

Reklamation og undersøgelsespligt
Risikoen for varer købt af Bos A/S overgår til køber ved leveringen. Er varen blevet beskadiget eller forringet under transporten, skal køber meddele det til fragtmanden ved leveringen. Derefter skal køber skrifteligt meddele skaden til Bos A/S indenfor 2 hverdage.
Det påhviler køber at foretage en grundig undersøgelse af ydelsen ved leveringen. Køber er forpligtet til omgående at reklamere over mangler, der måtte være konstateret ved en sådan undersøgelse. Køber kan ikke senere påberåbe sig mangler, der kunne være konstateret ved den foreskrevne undersøgelse. Det samme gælder, hvis køber senere undlader rettidigt at reklamere over konstaterede mangler. Reklamationer i anledning af mangler og forsinkelse skal fremsættes skrifteligt og skal ske straks ved konstatering af misligholdelsen. Reklamationen skal indeholde en skriftelig beskrivelse samt billede dokumentation. Den skriftlige beskrivelse over reklamationen skal indeholde en redegørelse for manglernes beskaffenhed og de fejl, Bos A/S eller Bos’s ansatte måtte have gjort sig skyldig i. Ved reklamation over mangler, har Bos A/S ret til at kontrollere skader på skadestedet og til at foretage undersøgelser af mangelfulde dele, før Bos A/S tager stilling til, om manglerne fortsat giver Bos A/S pligt til afhjælpning af de reklamerede fejl eller mangler. Undlader køber at opfylde de i nærværende bestemmelse fastsatte regler, afskæres han for enhver ret til godtgørelse. Bos A/S påtager sig intet ansvar for indirekte tab, herunder driftstab, tidstab, avancetab m.m.
Kunden har 2 års reklamationsret i henhold til den danske købelov. Bos A/S yder en ekstra service og giver en udvidet garanti på udvalgte dele. Dette er specificeret under afsnittet “Garanti”, se her.

Ejendomsforbehold
Institutionskøretøjer, legepladser eller andre ydelser som fx reparationer ejes af Bos A/S indtil varen/ydelsen er betalt af køber.

Sortiments- og konstruktionsændringer
Bos A/S tager forbehold for trykfejl, udgående varer, udsolgte varer, prisændringer samt sortiments- og konstruktionsændringer.

Ordre
Ved modtagelse af ordrer, fremsender Bos A/S en ordrebekræftelse. Ved ordrer bestilt via webshoppen sendes ordrebekræftelsen automatisk via systemet. Ved ordrer bestilt via en konsulent eller kontoret sendes ordrebekræftelsen manuelt. Hvis køber ikke indenfor rimelig tid har gjort skriftelig indsigelse i forhold til ordrebekræftelsen, hæfter køber for den samlede ordre.

Tilbud
Alle priser er anført i danske kroner ex. moms.
Tilbud på institutionskøretøjer og reparation af institutionskøretøjer er gældende i 7 dage.
Tilbud på legepladser og montage af legepladser er gældende i 30 dage.
Anførte leveringstider må betragtes som skønsmæssige. Der tages forbehold for regne- og skrivefejl.

Leveringstider
Leveringstider opgivet af Bos A/S er skønsmæssigt fastsat. Bos A/S yder ikke erstatning for forsinket levering.

Montage
Bygherre hæfter for skader på kabler, rør og andre installationer i undergrunden, eller forsinkelser pga. uforudsete ting (fx større sten/cement eller andre store forhindringer), såfremt der ikke er fremskaffet ledningsplaner, inden gravearbejdet påbegyndelse.

Force majoure
Bos A/S er berettiget til at annullere eller udskyde leverancer, og er i øvrigt fri for ansvar i tilfælde af manglende, mangelfuld eller forsinket levering, der helt eller delvist skyldes omstændigheder, der ligger udenfor Bos A/S’s rimelige kontrolmuligheder, herunder krig, terrorisme, strejke, lockout, pandemier, produktionsuheld, sygdom, vareknaphed, forsinkelse ved eller mangler ved leverancer fra leverandør. Kundens mislighedsbeføjelser bortfalder i sådanne tilfælde og kunden kan ikke fremsætte krav mod Bos A/S af nogen art.

Persondatapolitik
Vores persondatapolitik kan læses her.

Klageadgang
Eventuelle uenigheder mellem køber og Bos A/S, som ikke kan klares ved forhandling, skal afgøres ved dansk ret.
Nævnes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.